Followers

Saturday, August 8, 2015

I was just taking a stroll down memory lane...

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

We were driving through the KESAS highway and semua memories datang. Nak nak pulak drive masa malam (eh tak, saya tak drive tadi).

Ras and I were in the 'avoiding people' phase that summer. And we stayed at Casa that particular weekend but we wanted to study outside. Masalahnya, Subang besar mana pulakkan? Semua tempat rasanya ada budak Taylors. Okay, semua homework yang nak dibuat dah masuk dalam bag dan kitorang pun naik bas kat depan Summit. Teka kitorang nak pegi mana? Tasik sebelah Sime Darby kalau tak salah. Haha, dua2 yakin kononnya ada pondok lah kat situ, boleh hang out tenangkan fikiran kat tempat tak ramai orang sambil buat homework. 

Sampai je kat tempat yang dituju, guess what? Tetiba hujan okay. Yes, hujan. And we were like a quarter way through and we couldn't find any traces of pondok haha. Teruslah lari sambil bag letak atas kepala. And teka lagi, last2 kitorang pegi study kat mana..

Subway kat Subang Parade. Yes, kitorang study kat situ. HAHA. Dahlah homework account, memang sikit je pun kertas letak atas meja. Haha. Orang lalu lalang pandang je. Lewl sangat. Konon nak jauhkan diri dari orang. But tahu tak, all these memories yang buat kita gelak and senyum sorang2 bila teringat balik, just like I did just now, in the car. Nasib baik gelap, mak abah tak perasan sangat, kang diorang kata anak dia ni angau pulak. Hiks.

No comments: