Followers

Tuesday, November 29, 2011

November 2011



اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ


last night was a chaos. Myplace people plus casa people were in my unit, celebrating Carven's 18th birthday! welcome to the club Carven. hihihii.

ohh. masa kat Broga. I told someone about my birthday. and so, hari ni tetiba terserempak dengan dia and dia cakap dia nak bagi something. dia bagi kata pilihan, Baskin Robbins or Famous Amos. lol. janganlahh bagi pilihan. haha. but then, masa dia tanya tu baru pukul 9 lebih and dua2 kedai belum bukak. and so dia cakap dia akan pass it to Maha and ask Maha to pass it to me. and I said okay. :B

Suddenly, before saya pergi class, Mariah and Hanan dah jalan dulu, dia panggil saya,
and said "Happy birthday Azira" :')


btw, this is some of the broga's picture. tak banyak gambar since saya tak bawak camera but then, cantik kannn?? :) Subhanallah.

okay, back to the topic, thankyou so much. padahal my birthday dah lama gila tapi dia insisted untuk bagi hadiah. dia kata at least dia bagi. next year dah tak sempat nak bagi since dia ambil 1+4 punya programme.

thankyou again. :)


oh. before pulang tadi, kami lepak di SLC. and mulalah buat perangai ntah apa2. -_-
i like this picta because we are all look alike, aren't we? :B heee. love you guys.

nota kaki : i had my chem test this morning and the questions was super hard.. aku bertawakal padamu Ya Allah. Amin.

Monday, November 28, 2011

luahan

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ


hai semua. :) rasa macam dah lama tak berbloggging. hihiii. well, nothing much to tell. heee. this week jadual saya penuh dengan test and essays in class. grr. assignment lagi. ya Allah, tabahkan hati ini. oh. doakan saya yaaaa. so, hari ni i'm in my bedroom alone. Eera takde, she's not coming back tonight. esok dia takde class. yupp, jealous much! hahaha.


dear dania, it's been a while since the last time i sent you a message. how are you ya? i kinda miss you ohh. heee. nak contact but then i lost your number. i wanna ask you something. how old is Juju yaa? where is she? is she studying at Taylor's? Cause dah dua tiga kali i saw a girl whom look like her but i'm scared to approach her. plus i don't think she knows me. heee.

i just miss my old friends. since i'm no longer having your number my dear friends. here it is. :)

Nur Nasyima, Nur Dafiqah, Suhairy Johari, Faizal Hussain, Aisar Merza, Hafiz Nor Razid, Irisha Yasmira, Wadihana, Nurul Ain, Atikha Aidi, Aqila Zulaimy, Amira Syazwani, Nurhayati, Siti Nabilah, Suraya Nadzirah, Suraya Nabilah, Muhammad Firdaus, Rasinah Fatin, Muhammad Hazim, Nadzmi Taib, Azran Mokhzani, Habib, Ashraf Hissan, Suffi, Amiera Shakina, Kak Ayu, Kak Mya, Ditto and whoever yang pernah mengenali diri ini.


saya minta maaf atas segalanya kira saya ada menyakiti, melukakan, mempermainkan hati korang. i'm just human being. i've done mistakes and insyaAllah wont do it again. sorry for everything. i might not seeing you guys again since masing2 dah sambung belajar entah ke mana.. utara, selatan, timur, barat. and i dont have your number. so, i'm not sure whether korang baca ni ke tak. but then, at least i've try right? i'm sorry again.

InsyaAllah, i'll pray for your happiness in this World and Hereafter. Amin.


Yours sincerely,
Nurazira Abd Ghani

Saturday, November 19, 2011

Subhanallah.


اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ


pagi tadi, saya dan kawan2 (atotoo, skema!) ahahh. saya dan budak2 ADP and FIS mendaki bukit broga yang terletak di Semenyih. bertolak dari casa dalam pukul 3 pagi and kalau tak silap dalam pukul 4 lebih baru sampai kaki bukit. gelap gelita. tapi time tu dah ramai orang. bayangkan 40 people naik sekali gus. aduii.. macam rombongan apa je. tapi best. tergelincir sana sini since sekarang musim tengkujuh, baru hujan so tell you what, licin weii. -__-

masa mendaki tu, rasanya dah half way kot, dengar sayup2 Azan berkumandang. mendaki slow2 since ada sorang dua yang hampir kecundang, terseliuh and demam. sampai atas dalam pukul 6 lebih. i know, lama sebab the track was slippery and we need lots and lots of energy to fight back the gravity. Alhamdulillah, selamat sampai ke puncak yang pertama. on the way nak ke puncak kedua, ada a bunch of people duduk together. baca surah Yassiin I guess sebab bising sangat, tak berapa dengar. bolehkah kalian bayangkan dalam keadaan kelam, mereka masih mampu membaca surahtul Yassiin. :)


group kami pulaaa sibuk mencari tanah rata untuk sama2 menunaikan Fardhu Solat Subuh. keluarkan kompas, cari arah kiblat. :D it was a good experience though. yang perempuan tolong menolong untuk ambik wudhuk hanya menggunakan air mineral 500ml. Dan kami berjemaah di situ. hanya berlapikkan kain pelikat dan kain batik.

betapa bermaknanya panggilan dari Kekasih kita yang satu itu. walau dimana kita berada kita masih mampu untuk menjawab panggilannya. Alhamdulillah.

tak lama lepas tu, kitorang decided untuk mendaki the second peak. niceee! but some of us macam tak puas hati, especially Muhammad, so kitorang try mendaki the third peak which is the last peak. ni paling tough. hhuhuhuuuu. but I managed to go up there easily since pernah datang hari tu. heeee. so, saya tolong TS, Abank and Sheena. it was fun sebab dalam kalangan 40 tu, cuma 4 orang perempuan yang berjaya naik ke puncak paling tinggi tu. hee. agak bangga.. scenery kat atas serius lawaaa.


sampai atas,"eh, Azira kan?"

seorang lelaki berjersey bola warna merah tegur. errr errrr. serius saya tak kenal.

"err, aah. mana tahu?"
"dulu pernah add kat Facebook. dah lama dah." lol. ahaha. dia cam muka kita. kikiki. (ops, terlebih.) ahaha.


can you imagine, dalam banyak2 tempat, macam mana kat broga ni juga kitorang terjumpa? betapa keciknyaa dunia ini sebenarnyaa. bayangkan pula betapa kerdilnyaaa kita bila kita tengok pemandangan kurniaan Ilahi itu. :)


nota kaki : gambar takde since encik Ahmad tak upload lagi and saya tak bawak camera. lol. :"( entry ni ringkas je. heee. sorry.

Wednesday, November 16, 2011

selamat hari ulang tahun ke-18 buat empunya blog and ke-2 buat blog.


اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ



mak, anak mak dah besar. dah cukup umur. terima kasih sebab lahirkan anak mak ini. mak, abah, terima kasih atas kasih sayang yang diberikan. :) Alhamdulillah hingga ke hari ini Allah panjangkan usia anakmu ini untuk terus berbakti kepada mu dan Dia. Anakmu sayang sangat terhadapmu. maafkan daku andai ada kata-kataku yang mengguris hatimmu. ampunkan anakmu ini.


16th November 2011..


kawan2 kat Taylors, eh takk. adik beradik sesama Islam. :) Alhamdulillah, hubungan yang terbina antara kami makin utuh. Eera, Mariah, Ras, Aina, Fuzah, Syu, Hajar, Amalina, Salsabila. ohh. Hanan Syahmi juga.

mereka buat surprise party. :') terharu. sangat. taktau macam mana nak gambarkan perasaan ini. serius tak sangka mereka plan semua ni. tak terlintas pun.


sampai menangis saya dibuatnyaa. :") thankyou so much korang. sayang korang sangat2.

ceria muka haaaa. thankyouu again yaa? idea Eera, Mariah and Ras. and thanks jugak buat mereka yang hadir. yang tak hadir pun. Zira tahu korang busy. takpe. :) hihii


Mariah Atifah. :)


anyonyonyoo~ gambar dengan yang lain takdelaaa. sorry.

ni yang turut serta. hihii. pandai berlakon naaaa.?? beli kasut sukan untuk broga konon. kihkihkihh. anyway, tak sangka zira lurus sangat. hihii.
Aina Mardhiah. thankyou Aina.

nahh. gambar Azira yang dah cukup 18 tahun. hihii. Alhamdulillah Ya Allah. Kau beri peluang untukku bernafas di bumiMu ini. masih berkesempatan untuk menebus dosa2 yang lalu. 'hijrah' itu sukar tapi aku tahu ada nikmat yang akan kurasai kelak. permudahkanlah segala urusanKu.

ohh. sedar tak sedar, dah dua tahun macam tulahh blog ni tercipta. hihii. sama dengan birthday saya. blog ni lahir 17 nov 2009. ngeeeee. selamat hari lahir blog favouritepinkkot. hiii. susahnyaa nama blog, sapa lahh yang bagi. *uhukuhuk*

okay. pada kawan2 lama di sekolah dulu, terima kasih juga kerana masih setia di sisi saya. moga ikatan ukhuwah ni akan kekal selamanya. Amin. buat mereka yang wish saya, terima kasih daun keladi. :) heeeeeeee. simple entry jee. heeee.


nota kaki : abah and Naim datang tadi. sambut birthday saya dekat PapaRich, mak tak dapat join sebab mak on Duty hari ni, kakak dekat Gemas and Pami pulak kat pasir panjang. takpe. saya faham. :) terima kasih semua. i love you so much.

Monday, November 14, 2011

kecik-kecik dulu


اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ



masa kecik2 dulu. saya tidur dengan mak. selalu berkepit dengan mak. selalunyaa saya dengan mak yang tidur dulu. masa lampu dah tutup.

ingat lagi, mak selalu ajar baca doa tidur. :')

ingat lagi, mak tak pernah lupa suruh saya ikut apa yang dia baca. surahtul kursi.

:) dulu kemain susah nak menyebut. susah je rasa nak hafal tapi sekarang bila anak mak dah besar, anak mak dah tahu apa kaifiat surahtul kursi ini. :)

seeloknya baca surahtul kursi ni setiap kali selepas solat fardhu. baca setiap kali sebelum tidur. ada kaifiat dia. :) tak susah pun. basahkan bibir dengan ayat-ayat suci Al-Quran. hati pun tenang. ada faedahnyaa. lagi bagus dari dengar lagu yang gedegung gedegang pekakkan telinga. :)

cubalah praktikkan selama sebulan. pasti ada perubahan. amin.

saya doakan yang terbaik untuk anda semua. assalamualaikum.





Friday, November 11, 2011

changes



اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ



bismillahirrahmanirrahim. manusia bisa berubah. ya kerana diri ini milik Allah. bila bila masa sahaja hati ini boleh diterbalikkan olehNya. saya sedar, post sebelum ini banyak ke arah duniawi. saya mengejar nikmat dunia. astaghfirullah. namun, saya takkan delete apa-apa post seperti apa yang telah saya lakukan sebelum ini. biar post lalu menjadi ikhtibar supaya saya takkan kembali menjadi seperti Azira yang dulu.

saya minta maaf jika ada salah silap yang pernah saya lakukan sama ada secara sedar atau tak sedar selama saya menceburi bidang blog memblog ni. sesungguhnya saya hanya manusia biasa yang sering melakukan kesilapan. tegurlah saya jika ada tindakan saya yang tak betul. saya perlukan bimbingan anda untuk menjadi lebih baik. InsyaAllah.

maaf jika ada janji yang saya taburkan tak tertunai. maafkan saya. mulut manusia manis menabur janji, tapi sukar untuk ditepati. maafkan saya sekali lagi. ada nasihat ingin dikongsi? sila comment. :) saya berbesar hati untuk mempraktikkannya jika ianya memberi manfaat kepada kita semua.

assalamualaikum.