اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ
Looking back at these pictures.. We have created lots of sweet memories together. No matter from which programme, yeah.. Birthday Celebrations, World Venture, Sports Carnival, KL Road Runner, Global March to Jerusalem, Farewell Dinner, Orphanage House Programme, Preparation for Dinner, Hang out by the lake, Meetings, etc.
Looking back at these pictures, aren't you missed those moments? Can you see the happy faces? Can you see the ukhuwah? It doesn't matter whether you're Chinese, Indian, Muslim, etc. We still sharing the same knot; friendship.
Today, dah tak ramai kat casa subang. Ada yang dekat Canada sana, ada yang dekat US sana. Ada yang nak hadapi finals next week, Ada yang nak hadapi Accounting and Biology test esok. Ada yang tengah cuti. Ada yang tengah update blog*ehem*.
We have known each other lebih kurang setahun lebih. Tak sangka kan? Permulaan yang awkward berubah jadi ikatan persahabatan yang kukuh. Hantar ke KLIA, nangis-nangis. Ya, terpisah dengan jarak beribu malah berpuluh ribu batu, tapi..... that doesn't mean kita tak boleh contact each other dah kan? Facebook ada, twitter ada, google+ ada, skype ada, tumblr ada, blog ada, macam-macam ada~
Gembira, bangga, terharu, rindu, sedih, bila tengok gambar-gambar mereka yang sudah berada di negeri orang.. baca tweets mereka. "Homesick" , "Lapar~" , "Matang~" , "Stress dengan assignment~" , "cuaca tengah sejuk sebab tengah fall" , "lauk pertama tanpa google resepi" , "Peluk Domo setiap malam" , etc. :')
Tak lama lagi budak-budak SAM pulak dah nak habis. dah tu? Siapa je yang tinggal kat Casa? :'( budak-budak A-levels dah start cuti.. tinggal budak-budak ADP dua tiga ketul je. boleh dah bayangkan kut macam mana keadaan Casa nanti. kan?
Teringat masa GMJ, ada yang tak tidur seharian sebab nak siapkan church, sepanduk, etc. Bukak lagu freedom berulang-ulang kali sebab kene hafalkan. Makan roti canai tengah-tengah malam. Even esoknya tu ada class, ada yang ada test Socio lagi.. -___- tak nak tido pulak. last-last lepas subuh, terlelap sekejap sebelum terjaga tetiba sebab Tonah nak ambik gambar. :P
Teringat masa 1st semester kat ADP, pagi-pagi mesti semua duduk lepak kat payung-payung tu. baca surat khabar The Sun, tak pun duk perhabiskan breakfast yang dibeli kat makcik kat depan Mydin. Stress sama-sama buat ENGL 101 punya assignment. :P Ana, Eera, and Mariah mesti duk melepak kat tepi tasik tu.. duduk atas tanah. Camwhoring some more. :')
Masa 1st month kat Taylors, semua mesti melepak kat library, bawak buku biru SAT yang tebal gila tu... sebelum class SAT or Toefl start. :) tak pun, melepak kat Computer Lab. Excited untuk session dengan Prof Adnan. :)
Birthday party... :) Ras punya paling teruk. hehe.. tengah practice futsal for Sports Carnival, tetiba Syu datang baling tepung.. Habes semua putih melepak. :P Pergi Dinner kat Garden Cafe kat Summit. sampai tukang kedai tu pun dah kenal kita semua. :P
Pergi Penang, naik flight, balik naik train untuk ambik TOEFL. Jalan malam-malam kat Penang, sebab nak carik laksa penang. Cendol. :') Rindu....
World Venture, segan lagi sebab tak kenal diorang lagi... Teringat jeritan-jeritan korang masa tengah mendaki tu sebab ada pacat naik kat kaki korang.. teringat senyuman, gelak tawa korang masa tengah mandi air terjun tu... teringat masa malam jalan kat hutan tu.. rasa debarannya masa jalan sorang-sorang... Password : Mak Jemah. :B
Main Cikupang dengan Tonah, Syahida, Fuzah, Aliaa, Hajar, Hanif yang tetiba datang.. Main Pepsi Cola lagi.. Offer Doje Twiggies masa kat depan guard house before bertolak ke World Venture tu sebab tetiba dia datang kata "Lapar~"
Teringat masa banyak kali berlatih untuk flashmob. Teringat Tonah yang sandar atas bahu ana sementara tunggu scene kita semua untuk buat flashmob. Teringat Amirul yang balut kepala dia pakai bandage ada darah-darah. Teringat Asyraaf Zamri yang jadi Mossad pegang pistol.
Teringat masa semua berdiri tepi jalan pegang banner suruh honk masa GMJ. Teringat meremangnya bulu roma masa kat stadium malawati, tengok ramai gila Muslim and Muslimin solat maghrib berjemaah. Teringat perasaan bangga tu masa Oii Kok Hin bagi ucapan masa GMJ. Teringat Ashraf Rauf, Aiza, Afiz, Afiq, dan lain-lain kene colgate masa world venture.
Teringat masa Sports Carnival, budak-budak ADP semua busy buat banner tapi last-last menang sikit je. :P Futsal, conteng muka kemain tapi kalah. banyak jatuh je. Bola kene kepala sampai benjol la. Bajet nak jadi macam Park Ji Sung nak tanduk bola tapi tak sedar diri tu lembik, kan ke dah nak pitam. -________- *cakap kat diri sendiri ke?*
Teringat masa KL road runner, ambik gambar kat Times Square, main basketball kat Times Square, ambik gambar "Eat Fresh" kat KL Sentral. Naik bus, lari sana-sini. google jawapan untuk soalan-soalan. pakai cekak atas tudung.. -_______________- entah apa gaya entah. pakai tudung merah menyala semangat waja. Teringat group Mara pakai badge macam Superman, teringat group Adi pakai tali pinggang striking gila, teringat group Ameer pakai sweater, teringat group Syed pakai Name tag, teringat group Bisyri conteng-conteng muka, teringat group Tonah pakai shades. teringat group zharrieq pakai goggles. *geleng-geleng kepala*
Teringat lunch dengan Raymond, Ray, Johnson. Teringat masa kat MPH kena gelak dengan Dahan, Ras, Akhiar, Afiz sebab buat lawak muka epic. -___- Kene buli dengan Dayah, Fiqah, Aiza. rindu semua. Tak sangka persahabatan kita semua boleh jadi sekuat ni. kan?
Imbas balik semua kenangan, sampai tak terimbas sebab banyak sangat. kut nak buat novel pun boleh berbuku-buku dah. :)
Banyak yang dah berubah. kan?
Apa yang ana harapkan semoga ukhuwah ini akan berkekalan hendakNya. Mendapat keberkatan di dunia dan di akhirat. Semoga kalau kita berpisah di masa hadapan kelak, kita masih berhubung antara satu sama lain.
Akhir kata, Bittaufiq Wannajah buat budak-budak SAM *even ana tahu agak sukar untuk diorang bukak blog ana. cehh, macam ada je yang nak bukak. :P* untuk final yang akan datang. Do your best. May Allah ease everything that you guys do. Maafkan ana andai ada kata-kata atau perbuatan ana menyinggung perasaan kalian. Maafkan ana andai ada terlebih gurau sebab ana hanya manusia biasa yang ada banyak kelemahan. Kalau ada yang boleh ditegur. Tegurlah dengan penuh berhikmah. InsyaAllah.
footnote : entry panjang gila~ penuh gambar. ahhhh lantak~ ^_^