Followers

Monday, August 20, 2012

Raya~


اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Kaifa halukum antum? :) banyak makan kuih raya? lemang? ketupat? rendang? burasak? ish ish ish*geleng geleng kepala* kalau makan banyak sangat takut tak muat dah bau-baju raya antum nanti. :P

okay. raya this year balik kampung Johor. eceh. memang every year pun balik sana. malam raya tu buka di Rantau dulu sebab sepanjang bulan Ramadhan this year, sekali pun ana tak sempat nak berbuka di rumah Wan, kira Mak kepada Abah ana lah. so, haruslah merasa dulu kan berbuka di rumah Wan. Malam tu jugak bergerak ke kampung Johor. Alhamdulillah, sampai dengan selamat, dalam pukul 1. letih betul tidur dalam kereta. :P 

and so.. sebelum raya lagi ana dah pening kepala fikir macam mana nanti pagi raya masa sesi salam menyalam. -___- macam mana nak lari supaya tak salam dengan orang2 yang tertentu. masa sesi menyalam tu, ana jalan slow-slow je. Alhamdulillah, berjaya lah larikan diri. :B muehehe. ana duduk je sebelah mak, macam perempuan melayu terakhir. eceh. :B tipu. tipu. 

and raya pertama berakhir dengan tidur, TV, tolong kemas makanan apa yang patut, isi kuih dalam balang, tidur, tolong makan dan sebagainya. ya, sangat 'produktif'. ana tahu tu. :B heheh. macam raya before2 ni, selalunya raya pertama dah jalan beraya, menziarahi sanak sedara. tapi this year, tak. raya kedua baru nak berjalan.


sepupu dan juga kakak kesayangan. :) rumah pak long adalah rumah pertama yang harus diserbu. air tebu menu istimewa. walao. sedap! hehe


anak paksu, masa kecik dulu tak suka dipegang oleh kaum hawa kecuali dengan mama and kakak beliau. tapi bila dah besar ni, alahaii. baru dapat merasa nak mendukung si budak kenit ni. 


Dah pandai bercakap tahu? hehe. masa nak balik tu, ana nak pergi salam maksu, tetiba budak kenit (Faiz) hulur tangan sibuk cakap, "nak ikut.. nak ikut.." hehe. comey! malam masa budak2 main bunga api, Faiz pun sibuk nak main tapi..... takut nak nyalakan. haha. comel lagi. last2, ayah Faiz dukung and tangan sebelah pegang mercun tu. sambil meletup-letup mercun tu, budak kecik tu pun sibuk jerit-jerit takut. "Ayah... ayah... ayahhh~" ahah. comey lagi. 

yes, yang tengah tu lah Faiz. menggantikan Naim atau nama sebenar abang ana (Faez). HEHE. siblings and sepupu. :) 

Alang-alang dah update, cakap sekali eh? duit raya memang dah kurang. sangat kurang. haha. itu tandanya ana dah dewasa. :B weeeeee~ tapi adalah satu rumah tu, masa nak balik ana lalu depan tuan rumah, and tetiba dia tahan and cakap, "ni sekolah lagi ni." terus dia hulur angpau. :B weeheee~

okay dah2. ana nak kemas rumah. Paksu nak datang beraya. :) dikesempatan ini ingin ana ucapkan, 

"Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin andai ada terkasar bahasa, terlebih gurau, terlebih gelak atau menyinggung perasaan antum semua. Semoga kesan Ramadhan akan berkekalan hingga kita berjumpa Ramadhan pada tahun hadapan, InsyaAllah."