Followers

Sunday, January 20, 2013

Beg~

اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Ya Allah, adik! Banyaknya beg.” Ana cuma tersenyum, menampakkan barisan gigi. “Yeke? Selamat berkenalan lah.” Haha. Ana memang jenis manusia yang tak reti nak minimize kan barang-barang ana. So, it’s not surprising.:P

“Kau nak pergi mana ni?” Kakak tanya dengan matanya meliar melihat beg-beg yang tersusun. “Nak pergi US lah ni.” Senyum lagi. “Ni kalau pergi US, tak tahulah berapa banyak beg yang kau nak bawak.” Tergelak ana bila dengar kata-kata kakak. Betul jugak. Tapi haruslah meminimizekan barang sebab kalau tidak kena caj untuk lebihan berat kan? Huhuu.

‘Malas gila nak kemaskan barang. But last night I dreamt packing up stuff. 7 bags. -___- Apakah Azira?’ Itu tweet ana sebelum ana betul-betul pack up barang. Lepas kena suruh dengan Naem, baru ana start kemas-kemas baju. And guess what, betullah. Bukan 7 beg, tapi 8 beg. Sila terkejut sekarang. HAHAH.

Masa bawa keluar beg-beg ajaib tu kat ruang tamu, mak pandang je sebelum..... “Mak aii, banyaknya beg kau dik?” Lepas tu kena tegur dengan Pamie pulak,” Ni semua barang kau ke dik?” Jari telunjuk dia menunjuk kearah beg-beg ana. Ana sengih lagi. “Dah tu, takkan dia nak bawak barang-barang kawan dia pulak.” HAHAH. Mak back up. Nampak sangat Mak kenal dah dengan anak mak yang sorang ni.

So, jangan pelik kalau ternampak/terjumpa ana tengah menjinjing lebih dari dua beg. Itu bukan ajaib. Lainlah kalau ternampak ana balik Seremban dan hanya bawak satu beg. Itu pelik. Itu bukan Azira. HAHA.

No comments: