اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ
"Homesick tak?"
Soalan common yang orang akan tanya kalau dapat contact dengan saya. And honestly, memang tak rasa apa sebenarnya. Serius. Bukan nak berlagak gangster, berlagak tabah, angkuh, riak, takbur ke apa. eh? K. Over. Tapi memang itu yang saya rasa.
For this semester, I'm taking Business Law (ACCT), Computer Science, Business Administration, Math 150 and Philosophy. Overall, memang dua orang je perempuan melayu yang major Finance; Fuzah and I. And we don't have any classes in common except an online course (Com Sc).
And most of my classes, memang saya sorang2 and surprisingly I like it! Philosophy punya class ada laa sorang kawan Melayu. Contoh saya sorang2 is dalam kelas Accounting yang dekat Gerdin Hall yang gedabak tu yang boleh muat 200++ orang, memang ni lah (point at myself) satu-satunya yang bertudung warna-warni dalam lautan manusia-manusia bermata biru, cekelat, hijau dan sebagainya. I don't mind actually, dah nama pun kat US kan? Takkan nak expect mak bedah duk sebelah potpet kat kita kan? -_-
Business Admin pun gitu jugak, tapi ni Alhamdulillah lecture hall tak besar mana tapi still, sengsorang je. Dah la skema jadi orang pertama yang duduk betul2 bawah hidung professor. ;_; Class business Admin terasa macam motivational class je, serious.
And my schedule macam apa je, gap berjam-jam untuk hari isnin and Jumaat. Rabu kira okay laa sebab ada Business Admin tetiba mencelah tengah2 tempat kosong. Selasa takde class and Khamis satu je class: 5o minutes class. Out of five, two of my classes sebenarnya online courses and on Business Admin tu 0.5 je credit hour dia sebab dia cuma half semester(sampai Oktober).
Alhamdulillah kemungkinan utk tambah english course tinggi sebab I just took English Placement Test. Bila tunjuk schedule kat senior, dia kata budak business memang selalunya akan buat minor major or double major. So, she suggested at me to buat minor. And I thought of doing education as my minor tapi tak tau laa cross college boleh ke tak. She said better buat macam computer data (ke apa ntah) dengan finance which is a rare for students nowadays so kira boleh jadi employee yang dikehendaki kelak, insyaAllah. Entah. Naluri kata nak education tapi tengok lah how it goes. :/
Entah. Perangai diri sendiri kat sini macam tak stable. Kekadang banyak cakap/mengusik orang, loyar buruk, kekadang jadi pendiam, kekadang blur, kekadang jadi extra sopan, kekadang jadi lone ranger, kekadang gelak macam apa je. -_-
When I asked Kak Rara, homesick tu macam mana? And dia kata semua benda macam tak kena and kalau tengok gambar family rasa sayu. Kalau duduk sorang2 boleh jugaklah mengalirkan air mata.
So, tadi revise diri balik. I actually do feel sayu bila tengok gambar2 family tapi everything rasa macam went smoothly je.. Entah.
Oh, my first class in Philosophy dah tersalah method belajar. I should have focus and pay more attention on what my professor said instead of keeping my hand busy taking down the notes on the slides. Sebab honestly, bila tengok balik notes, faham tulisan tapi.. tak dapat relate dengan tepat dengan Plato punya thoughts. Allah.
I don't know why I create this post but just did. So.. that's it..
p/s: Can't wait for Fall season. Teringin nak tengok ISU penuh dengan daun2 kuning and oren and nak ambik gambar banyak2. :)
See, see. I kept on jumping from one topic to another unconciously. Sigh.
No comments:
Post a Comment