اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ
hai semua!. aihh. (sambil kibas2 sesawang) alahai blog, maaf sebab biarkan kau lama tak terjaga. bersawang sana sini. fuhh fuhhhh. (tiup habuk)
ecehceheh, dah2.. tak usah over. :B so, disebabkan oleh itu, saya nak update blog. heeeee. before that, Salam Maulidur Rasul buat semua muslimin muslimat and Selamat Hari Thaipusam buat semua penganut Hindu atau mereka yang menyambutnya. :)
last Saturday, saya join High Flyers Club pergi perkhemahan kat Hulu Langat. adventurous. hanging bridge, Night Walk, Jungle Trekking and Ice breaking. since we doesnt really know each other( TCSJ student and Taylor's U student).
malas pulak nak cerita panjang since gambar ada sikit je iaitu masa jungle trekking. hee, yang lain tu, kalau depa ada upload gambar, sy akan update blog juga, insyaAllah. and so... Sunday morning, dalam pukul 9 kut. semua dah get ready. pakai sport shoes semua. excited sbb diorang kata kalau kitorang laju, kitorang akan sampai ke kawasan air terjun. yipeeee.:D

so, ini adalah Taylor's U punya students. from left : Salsabila, me, Hajar and Mahfuzah. :) ini ketika di kaki bukit. before sampai kat kawasan ni, kitorang kene jalan kakai agak jauh jugak lah. heheh. padan muka kau Azira, lama sangat rehat from exercising. but somehow, best. :) dapat jog. terasa kurus. eceh. kasi lempang sikit. :P
i'm then shortest among four of us. sigh.heheh. tapi dengan kawan yang lain, saya di kira tinggi. (kembang hidung sat. :B ) ngeeeeee. so, start mendaki.. on the way tu, memang akan dengar lah deruan air terjun tu lalu sebelah. tenang gila, fresh air. Alhamdulillah. ada jumpa ferns yang nampak macam tiruan, Subhanallah. cantik sungguh. and the whole journey tu, dengar lah jerit sana sini sebab ada pacat and lintah. heheh. i dont wanna check cz kalau saya check confirm saya akan jerit sekali. so, from the start till the end, dah sampai dorm tu, baru saya check. Alhamdulillah, takde. heee. and, before we reach the waterfall tu, kene jugaklah redah sungai kecil dalam 3 batang sungai. basah habes kasut.
to be honest, after the second river, saya dah penat sangat sebab bukit dia curam. banyak rintangan and saya rasa broga lagi senang nak di daki. and lepas the third river, saya terjatuh sebab tersadung akar pokok. -__- heh. nasib depan belakang semua perempuan. ngeee. nothing happened Alhamdulillah. so, after all the hardship... we managed to reach the top! :)
taraaaa~ Subhanallah. air sejuk ke main. yang lelaki tak tunggu apa, terus masuk dalam air, mandi. ngeh2. it's worth it lahh. dah sampai atas sana nun. saya rendam kaki je. kat atas tu pun pacat and lintah sibuk nak cari mangsa. heheh. so, nak duduk sembarangan tak boleh. oh, and we saw two snakes. idoklahh ular sawa sebesar pangkal peha, cuma sebesar ular daun lahh. but still takut lah. and the jurulatih yang bawak kitorang tu kata, one of the snakes is jenis ular tedung. nasib saya dah duduk jauh2. ngeeeee. bukan takut, cuma geli. (yolahh tu zira oii)so, after the jungle trekking, semua kene rush mengemas siap2 untuk balik Casa kat Subang tu pulak. oh lupa, Casa de Palma tu nama kem tu. heheh. moden gitu. :)
alamak, keciknyelahh haiii. -_- sorrylahh. so, ni semua peserta nyaaa. kalau hebat trylah cari saya.. ngeee. saya tak menonjol sangatlah (itu klunyaa) ngeeeee. so, that's it. :) hope you guys enjoy the entry. heeee. assalamualaikum. byee. :B
3 comments:
at last, update jugak...hehhee
hehehhh, sorry lahh. hilang mood meng'update' lately. :P heheheee. salam ukhuwah btw. :)
air situ jernih tak ? hulu langat..sg.tua eh ?
Post a Comment