hi! dah nak masuk bulan september hati saya makin laju berdegup. sebab kalau tak silap 22nd of SEPTEMBER exam TOEFL akan berlangsung. -__- scaryy. grr. lepas tu, 1st of October pulak exam SAT. memang tak boleh nak beraya sakan laa ni.
haihh. okay2. berbalik pada topik sebenar. hari tu, Naim cerita kat saya yang kawan dia ramai yang dah fly. *i jadi teruja kalau dengar orang fly ni tau*
hee. senior masa kat KGV pun dah fly. bila dengar je kan, semangat berkobar2. hasrat untuk buat programme 2+2 terus jadi 1+4. ngeeee. entah. wait and see je kayy?? btw, saya dah start buat research pasal Best Business School kat US tau. Application Essay pun saya dah start buat sikit2. Account untuk common apps pun dah ada. so, serba serbi dah ada sikit2 preparation laa kan? Alhamdulillah.
meh kita share. my first University in the list is..
UNIVERSITY OF MICHIGAN..

macam hogwarts sikit kan? muehehehe. ada snow, masa summer takdelah panas mana. lebih kurang sama macam Malaysia. so, kira okay laa kan? tapi saya tak search pasal transferrable credit lagi. takpe, soon. :)second option is...
UNIVERSITY OF WAHSHINGTON (SEATTLE)
*rasanya laaa kat seattle*
*rasanya laaa kat seattle*
bahahaha. saya tak sure sebab washington ni ada dua. satu East Coast satu lagi West Coast. yang East Coast tu dekat2 dengan New York City. tak sure laa. muehehee.
Naim cakap University of Iowa tak nak Application essay. muehehe. aip! Azira! jangan nak fikir senang je tahu? ngee. baiklah. so, sekarang tengah juggling tiga University. harap sangat saya boleh confirmkan which University suits me the best as soon as possible. Amin.
ni subject yang saya ambil before add and drop subject.
Math 161 (calculus for business)
English 101
MPW 1143
Chemist 101
Account 201
and ni lepas drop subject.
Math 161
English 101
MPW 1143
Chemist 101
English 101
MPW 1143
Chemist 101
Account 201
and ni lepas drop subject.
Math 161
English 101
MPW 1143
Chemist 101
saya drop account. :'( sobss sobss. favourite subject back in high school. sedih gila okay bila drop tu. and saya yang takde based Chemist kene ambil Chemist subject. US punye format kene ada credit for science subject. kene gak ambil Chemist. setakat ni okaylaa. dia macam revise sikit-2 form 5 punya topik(general science).
saya drop account sebab advisor saya cakap it's heavy untuk juggling 5 subjects for first semester sebab saya tak biasa dengan sistem US ni. plus saya kene ambik SAT and TOEFL exam. so, takut tak boleh carry. takpe2, next semester saya ambil Account. :) yayy! doakan saya boleh carry 4 subject ni and get best result for SAT and TOEFL. amin....
tu je nak post. muehehe. bye! oh! Selamat Hari Raya and Maaf Zahir dan Batin.
nota kaki : facing hard situation. :'(
saya drop account sebab advisor saya cakap it's heavy untuk juggling 5 subjects for first semester sebab saya tak biasa dengan sistem US ni. plus saya kene ambik SAT and TOEFL exam. so, takut tak boleh carry. takpe2, next semester saya ambil Account. :) yayy! doakan saya boleh carry 4 subject ni and get best result for SAT and TOEFL. amin....
tu je nak post. muehehe. bye! oh! Selamat Hari Raya and Maaf Zahir dan Batin.
nota kaki : facing hard situation. :'(




5 comments:
Orang cakap suasana Iowa macam kampung.Hhaha.Lepas ni leh la main salji..=P
All the best!
Iowa macam kampung..?
aikk. macam best je.
hihii. yeyeahh. salji.
gudluck zira for the test keyhh.chaiyok chaiyokkk! pastikan fly ye nanti.boleh kirim ole-ole dari oversea.heheheheheh :PP
1st sem awak adalah last sem sy. nk berkenalan sje2 amik course yg same dgn awak xleh oh. sbb sy dh amik
Math 271 (Calc 3)
MPW 1143 (malaysian or islamic? lupe suda)
Chem 106 (Ms Ng suke bercerita, best)
English 101 (scary nk repeat)
Acct 202 (pun suda) -__-
semua lain kot. islamic studies dgn english je sama. tak terniat nak amik chemistry tinggi2. -_- basic takde. errrrr. math sy just amik 171 jeh next sem. btw goodluck kat US nanti ye? :)
Post a Comment