Followers

Wednesday, June 29, 2011

taylors and casa subang.

assalamualaikum. :) entry kedua hari ini. sheeeshh. dengan blog ade problem bagai. bengang jehh. eh eh eh, sorry blog sayangg. tak marah awak pun. :-* saya sayang awak laa blog. dah dah jangan merajuk. :D

eheee. ekceli saya nak kongsi perasaan saya. memandangkan hari ini ialah hari terakhir dalam bulan Jun. esok sudah 1st of July. sheeesshh! that means lagi 16 days jeh saya akan pergi berjuang di bandar Sunway sana.

okay laa. saya story sikit ehh? saya tak pernah duduk asrama. TAK PERNAH! haa. dah di'caps lock' kan tu. faham ke idakk? so memang saya blank untuk fikir apa barang yang perlu di bawak. err err. adakah TV perlu diangkut sekali? *suke over tau* hahaha. Tipu laaa. Mesti laa tahu. Cuma macam entah. Rasa pelik. Serius ni.

Ahhh abaikan. Kita ke main topic. Memandangkan saya anak bongsu, maybe saya agak manja dengan both my abah and mak. Eyy eyy. MAYBE okay? Hee. Abang2 and kakak semua ke sana sinun. Tinggal saya dengan baby je kat rumah temankan mak and abah. Baby tu pun sibuk nak keluar je manjang. Balik2 tahu makan saje. Haihh. * baby adalah seekor kucing jantan yang berperangai gedik bila dengan abah* :P

Sedih tu yelah sedih. Sebab tak pernah jauh dari mak and abah. Pernah tapi setakat dua minggu je. Itupun ade gak jumpa2. perkhemahan. Tak dapat bayangkan bila saya dekat sana nanti. Macam mana mak and abah kat rumah. Mesti mak sunyi je. Nak main dengan baby konpom baby asyik main luar je. Sedih aa. Mesti nanti rindu kat mak semua.

Adalah satu malam tu…

Mak : nanti bila adik dah sambung study mesti mak sunyi je duk rumah ni

Mak. Jangan lah cakap macam tu. Sedih laaa. Masa Naim dulu masuk UNITEN tu, mak nangis jugak, inikan pulak saya nanti. Doakan saya okay saja di sana. Doakan saya senang nak belajar di sana.:’(




That day, masa family saya pergi survey Taylors. Saya takut bila nampak main campus tu. Besar kemain. Serius ni. Nak masuk Taylors tu sendiri sesat. Dengan jalan jammed lagi. Memang jalan dekat area Taylors tu pack gila nak mati. Taylors ni siap ada jalan dia sendiri. I mean, kalau nak cari tu, memang kalau jumpe main road dia, haaa akan jumpe laa Taylors tu. Taylors ada dua campus. Satu lakeside campus satu lagi apa ntah nama dia. Haha. Area2 sunway jugak tapi macam jauh gaklaa. Tak dapat laa nak guling2 terus sampai kan? Haruslaa naik kereta. Tu pun kena bersabar banyak2, bawak2 mengucap, lebih afdal bawak sekali air zam zam. Sebab memang korang akan menempuhi jammed yang teruk. HAHA.

Ekceli Taylors ni lepas tol ape ntah. Serius ni. Kalau korang dari arah selatan, haa Taylors tu akan berada sebelah kanan korang. Memang konpom akan nampak. Macam sign kat atas ni. Lebih kurang laa. HAHA.

Then, nama pun macam omputeh kan. Serius canggih. Eceh cakap macam apa je kau ni Azira. Yolah, den ni asal kampung. Mano ponah tengok bondo2 canggih cenggini. Harap2 bila dah study sana saya sihat sahaja hendakNya. Sentiasa berada di jalan yang betul. Tak culture shock. Tu paling scaryyy bila fikir.

Haihhh. Qila cakap Taylors ni lebih kurang macam KGV laa. Lol. Mana sama. :’( takpe2. saya akan cuba jadi kambing. Dushhh! Haha. Bukan real kambing laa. Ni pepatah ni. Masuk kandang harimau mengaum masuk kandang kambing mengembek. :B teheee. Doakan saya jumpa kawan yang baik2 je. Doakan saya cepat jumpa kawan yang sama kos and akan fly tempat yang sama. Pamie kata better terus carik kawan start dari first year, nanti bila dah fly senang. Dah konpom2 ada housemate. Mari tolong saya Amin kan sama2.


And then, student under JPA ni memang stay satu tempat. Agaknye laaa. Ahaaa. CASA SUBANG. Betul2 sebelah Mydin. Alaaa. Macam dalam post hari tu tu. And abang Apis kata, ada Kak Tasha kat Casa tu. Dia duduk second floor. Nanti2 saya akan contact dia.

Harap housemate saya semua okay. Roommate pun harap okay juga. :) amin lagi sekali.

Casa Subang ni pun sama. Tinggi kemain lagi. Haihh. Mewah bebeno gamaknya. Takut jugak tengok. Azira, kau sampai sana kau jaga diri baik2. ingat dalam hati, kau pergi sana nak belajar tahu? Kau jangan hampakan mak and abah. Tahu? Score sehabis mungkin. Supaya dapat fly nanti.

Lagi satu ingat, kau batch terakhir lepasan SPM yang bertuah sebab batch bawah kau lepas ni kalau nak scholars kene hit point masa Matriks, Foundation dan sewaktu dengannya. Jadi kau kena gunakan peluang sekali seumur hidup ni sebaik mungkin. Jangan sampai kau menyesal. Ingat tu Azira. Even kau jauh dari mak and abah, kau kena selalu ingat, kau tetap dekat di hati mak and abah. :“)

Popeye pun sama. Even nanti kau nun di Utara, dia nun di selatan. Kau kena selalu ingat janji korang. Tahu? Toksah serabut fikir bukan2. ingat tu? Ingat dia selalu kat situ tunggu kau. Ingat tu, belajar rajin2 sebab ni untuk masa depan kau jugak.

*eh sorry semua. Tetiba terbuat pesanan untuk diri sendiri. :P*


last sekali. Saya berharap, everything will be fine when the days come. Lagi 16 hari ni kena manfaat sebaik mungkin. Saya dah tak boleh manja2. kena stand on my own foot. Haha. Suka hati buat peribahasa sendiri. Tak boleh depends dengan orang sangat. Bila kat sana, semua kena buat sendiri.

Mak dah takde dah nak sikatkan rambut. Dah takde dah mak tolong kejutkan kalau telinga tu pekak sangat tak dengar phone alarm. Ngeeee. *sikat rambut tu tipu* kehkeh.

Kalau saya sakit kat sana, mak takde dah marah2 suruh makan ubat. :”( kalau badan sengal2, terseliuh ke apa, mak dah jauh nak tolong urutkan. Sedih nyee macam ni.

AZIRA!! Kau tak payah emo2 sangatlah. Kata gangster. Cool sudeh.

I’m trying Azie.:’( *gila cakap sensorang*

Tu je. Byee.

7 comments:

Diana Zainal said...

kita pon student jpa. tp senior awk lah. dulu duduk casa tapi study sunway college.

now dah masuk monash, dah x duduk casa, duduk dekat lagoon perdana dekat area taylors awk tu..

nothings to be woried sis, casa tu serba serbi lengkap. u just need to prepare for study je.

amek kos ape ni kt taylors?

Nurazira Abd Ghani said...

:) thanks.
ouh. monash University.
ada nampak that day.

study Taylors susah ke?
err. tak sure lagi.
tapi kemungkinan besar ambik bisnes. :)

Diana Zainal said...

study ape pon ade susah senang nye. amek programme ape ni? i mean untuk foundations? a level ke sam ke ausmat ke amek ADP?

amek bisnes?ouh ic. gudluck ;)

Nurazira Abd Ghani said...

hee. ADP.
sis amik apa?

errm. thankyou. ^_^

Diana Zainal said...

kita mase kat sunway college amek MUFY. now dah nak masuk 2nd year degree kat monash. amek biotech.

Ayeem Jemain said...

bestnyaaa! tp kompom menangis. even ayeem dulu pon nangis. hahaha memalukan je kan? yela, ayeem dulu pon tak penah dok asrama bagai. tp betul zira, kawan tu yg penting. pilih kawan lek lok. ayeem teruk spm sbb kawan, tp diploma alhamdulillah OK pun sbb kawan. jgn kawan dgn kaki klabing. hehe subang ramai kaki klabing.

Nurazira Abd Ghani said...

MUFY ape tu? ohh ohh. :)

ayeem~ harap2 macam tulah. ngee. takmau aa nangis. zira dah aa kememe sikit nih. haha.